21 Δεκ 2015

το χωριό / φωτογραφίες και αφηγήσεις σε τρία κεφάλαια


«δεκαεφτάμισι χρονών έφυγα, ο αδελφός μου ήταν ναυτικός, εγώ τη θάλασσα δεν την ήθελα, τι μπορούσα να κάνω; άνθρωπος αγράμματος, ξύλο απελέκητο· στο βέλγιο ήταν μια ξαδέλφη μου, είχαν πάει με τον άντρα της, εγώ πήγα σαν τουρίστας, τουρίσταςάπορος· είχε δανειστεί ο πατέρας μου δυο χιλιάρικα, και ένα χιλιάρικο που είχα εγώ, ήταν τα εκατό δολάρια που έπρεπε να ’χεις μαζί σου· στις δεκαπέντε σεπτεμβρίου του εξήντα τρία πέρασα την ειδομένη με το τρένο· μόναχο, κολωνία και μετά βέλγιο».                                                                         μιχάλης κ



καλαμωτούσοι είναι οι κάτοικοι της καλαμωτής χίου, η κάτω παναγιά είναι το σημερινό σιφτλίκ στα παράλια της μικράς ασίας, ο λαιμός είναι εφοπλιστής, κύρης είναι ο πατέρας, οχονούς θα πει αμέσως, ούριος είναι ο χαζός, ο ρούκουνας ήταν άνθρωπος, συκαμιές είναι οι μουριές, σχοιναράκια τα μαστιχόδεντρα· τα αρμόλια, τα μεστά, το λιθί, τα νένητα, ο καταρράκτης, η καλλιμασιά, ο βροντάδος, ο άγιος γιώργης, ο ανάβατος, η κέραμος, η σπαρτούντα, η ποταμιά, η βολισσός είναι χωριά της χίου· το μαγαζί είναι παλιό μπακάλικο αλλά και «παρατηρητήριο»· το χωριό του τίτλου είναι οποιοδήποτε χωριό όπου χορός στην τραγωδία του ενός είναι οι χωριανοί του· είναι όμως και η καλαμωτή, ένα από τα μαστιχοχώρια της χίου.








μόλις κυκλοφόρησε το βιβλίο μου το χωριό
από τις εκδόσεις το ροδακιό
κεντρική διάθεση βιβλιοπωλείο φωταγωγός
στοά κουρτάκη, κολοκοτρώνη 59β, αθήνα
τις επόμενες μέρες στα κεντρικά βιβλιοπωλεία της αθήνας 
και στην υπόλοιπη χώρα

δυόμιση χρόνια μετά τις μικρές ιστορίες πατριδογνωσίας όπου φωτογραφίες και αφηγήσεις αποτύπωσαν το μακρύ οδοιπορικό από τον έβρο ως την κρήτη,  με το χωριό επιστρέφω στον τόπο που γεννήθηκα· μέσα από τις αφηγήσεις παλιών και νέων κατοίκων και τις δικές μου, και μέσα από τις παλιές και σύγχρονες φωτογραφίες ξεδιπλώνεται η ανθρώπινη κατάσταση, δεμένη με την ιστορία του τόπου.


το χωριό
αφηγήσεις και φωτογραφίες σε τρια κεφάλαια
τετράχρωμο, 15,5χ23 εκ , 128 σελ, ISBN 978-960-8372-82-5, δεκέμβριος 2015, 16 ευρώ




Δεν υπάρχουν σχόλια: